Verbonden liften: baanbrekende technologie om u het leven gemakkelijker te maken.

Dankzij deze innovatieve technologie kunnen liften in real time communiceren en informatie doorgeven over hun gebruik en hun toestand. Preventief onderhoud wordt naar een heel nieuw niveau getild. De weg wordt vrijgemaakt voor een compleet nieuwe generatie van diensten.

Verbonden liften worden 24 uur per dag, 365 dagen per jaar, in real time gemonitord. Dit betekent dat:

  • Incidenten onmiddellijk worden gedetecteerd.
  • Onderhoudsverrichtingen en reddingsoperaties sneller kunnen worden uitgevoerd.

Heeft u een vraag die nog niet beantwoord is?

VRAAG OM MEER INFORMATIE

MP Connected liften

Is meer dan alleen maar uw lift verbinden met internet. Het is een manier om u een meer persoonlijke service aan te bieden, volledig afgestemd op uw behoeften.

Het Reatime verzamelen en analyseren van gegevens van verbonden liften maakt het mogelijk om:

Hun levensduur te verlengen

De wachttijden terug te dringen

De beschikbaarheid te verhogen

De eco-efficiëntie te verbeteren en energie te besparen

Een veiligere lift.

Verbind je lift van waar je ook bent.

Controleer al de gegevens van je lift op je smartphone.

Heb toegang tot al je gegevens wanneer je het nodig hebt.

Toon gepersonaliseerde berichten en communiceer in real time met personen in de lift.

De beste manier om te besparen.

Zorg ervoor dat de software van je lift steeds bijgewerkt is.

Compatibel met alle merken.

VEILIGHEID


Realtime monitoring van liften.

Het servicecentrum ontvangt automatisch informatie over onvoorziene incidenten en kan snel reageren als gebruikers vast komen te zitten of er een storing in de lift optreedt.

En dat is nog maar het begin!

CONNECTIVITEIT

Lift beschikbaarheid


Verhoog de beschikbaarheid van uw lift.

Minimaliseer de tijd dat uw lift buiten bedrijf is.

Krijg storingen sneller verholpen.

En dat is nog maar het begin!

UW LIFT OP UW SMARTPHONE


Met de MP Callmylift-app kunt u niet alleen vanaf uw mobiele telefoon de lift oproepen, maar ook noodoproepen doen en genieten van een echte touch-free ervaring.

En dat is nog maar het begin!

TRANSPARANTIE


Met de MP Mylift-app heeft u toegang tot de gebruiksgegevens van uw lift en tot documenten als facturen en assistentierapporten.

En dat is nog maar het begin!

DIRECT CONTACT MET DE MENSEN IN DE LIFTCABINE


Het multimediadisplay in de liftcabine kan worden gebruikt om gebruikers allerlei informatie te bieden.

En dat is nog maar het begin!

ENERGIE-EFFICIËNTIE


La detección del comportamiento del ascensor permite optimizar los parámetros reduciendo el consumo eléctrico.

En dat is nog maar het begin!

IoL (Internet of Lifts)


Met deze technologie kunnen tijdens de hele levensduur de gebruikspatronen van uw lift worden geanalyseerd, zodat te allen tijde voor een optimale werking kan worden gezorgd.

En dat is nog maar het begin!

ONDERSTEUNING VAN MEERDERE MERKEN


Ongeacht het merk van uw lift kunnen wij de monitoring van uw installatie verzorgen, voor een maximale bedrijfstijd, optimale wachttijden en een efficiënt energiegebruik.

En dat is nog maar het begin!

VEILIGHEID


Realtime monitoring van liften.

Het servicecentrum ontvangt automatisch informatie over onvoorziene incidenten en kan snel reageren als gebruikers vast komen te zitten of er een storing in de lift optreedt.

En dat is nog maar het begin!

CONNECTIVITEIT

Lift beschikbaarheid


Verhoog de beschikbaarheid van uw lift.

Minimaliseer de tijd dat uw lift buiten bedrijf is.

Krijg storingen sneller verholpen.

En dat is nog maar het begin!

UW LIFT OP UW SMARTPHONE


Met de MP Callmylift-app kunt u niet alleen vanaf uw mobiele telefoon de lift oproepen, maar ook noodoproepen doen en genieten van een echte touch-free ervaring.

En dat is nog maar het begin!

TRANSPARANTIE


Met de MP Mylift-app heeft u toegang tot de gebruiksgegevens van uw lift en tot documenten als facturen en assistentierapporten.

En dat is nog maar het begin!

DIRECT CONTACT MET DE MENSEN IN DE LIFTCABINE


Het multimediadisplay in de liftcabine kan worden gebruikt om gebruikers allerlei informatie te bieden.

En dat is nog maar het begin!

ENERGIE-EFFICIËNTIE


La detección del comportamiento del ascensor permite optimizar los parámetros reduciendo el consumo eléctrico.

En dat is nog maar het begin!

IoL (Internet of Lifts)


Met deze technologie kunnen tijdens de hele levensduur de gebruikspatronen van uw lift worden geanalyseerd, zodat te allen tijde voor een optimale werking kan worden gezorgd.

En dat is nog maar het begin!

ONDERSTEUNING VAN MEERDERE MERKEN


Ongeacht het merk van uw lift kunnen wij de monitoring van uw installatie verzorgen, voor een maximale bedrijfstijd, optimale wachttijden en een efficiënt energiegebruik.

En dat is nog maar het begin!

VEILIGHEID


Realtime monitoring van liften.

Het servicecentrum ontvangt automatisch informatie over onvoorziene incidenten en kan snel reageren als gebruikers vast komen te zitten of er een storing in de lift optreedt.

En dat is nog maar het begin!

CONNECTIVITEIT

Lift beschikbaarheid


Verhoog de beschikbaarheid van uw lift.

Minimaliseer de tijd dat uw lift buiten bedrijf is.

Krijg storingen sneller verholpen.

En dat is nog maar het begin!

UW LIFT OP UW SMARTPHONE


Met de MP Callmylift-app kunt u niet alleen vanaf uw mobiele telefoon de lift oproepen, maar ook noodoproepen doen en genieten van een echte touch-free ervaring.

En dat is nog maar het begin!

TRANSPARANTIE


Met de MP Mylift-app heeft u toegang tot de gebruiksgegevens van uw lift en tot documenten als facturen en assistentierapporten.

En dat is nog maar het begin!

DIRECT CONTACT MET DE MENSEN IN DE LIFTCABINE


Het multimediadisplay in de liftcabine kan worden gebruikt om gebruikers allerlei informatie te bieden.

En dat is nog maar het begin!

ENERGIE-EFFICIËNTIE


Door gebruikspatronen van uw lift te identificeren kunnen de instellingen worden geoptimaliseerd om het energieverbruik te verminderen.

En dat is nog maar het begin!

IoL (Internet of Lifts)


Met deze technologie kunnen tijdens de hele levensduur de gebruikspatronen van uw lift worden geanalyseerd, zodat te allen tijde voor een optimale werking kan worden gezorgd.

En dat is nog maar het begin!

ONDERSTEUNING VAN MEERDERE MERKEN


Ongeacht het merk van uw lift kunnen wij de monitoring van uw installatie verzorgen, voor een maximale bedrijfstijd, optimale wachttijden en een efficiënt energiegebruik.

En dat is nog maar het begin!

TIL UW LIFT NAAR EEN HOGER NIVEAU MET DE MP ECOGO CONTROLLER EN HET SIGMA4LIFTS-PLATFORM

MP ECOGO
CONTROLE-UNIT


Het is het brein van de lift, een digitale controle-unit met totale connectiviteit, die als een van de beste op de markt wordt beschouwd. Via de telefoonlijn van de lift stuurt de unit gegevens over het gebruik en de staat. Op die manier is interventie op afstand mogelijk voor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden.

MEER INFORMATIE

MP VERBINDINGS ADD-ON UITRUSTING


Voor oudere liften zonder digitale MP ecoGO controle-unit kan deze add-on uitrusting de nodige connectiviteit bieden zodat de lift gegevens kan verzenden en ontvangen. Deze uitrusting is compatibel met alle MP-liften en enkele andere merken.

MEER INFORMATIE

MP
PLATFORM


We hebben een cloudplatform gecreëerd dat communiceert tussen onze liften en ons technische team. Het verwerkt de data welke door de lift verstuurd wordt en maakt deze toegankelijk. Bovendien zijn hiermee reparatie- en onderhoudswerkzaamheden op afstand mogelijk zodat mogelijke incidenten kunnen worden voorzien en de levensduur van de lift verbetert.

MEER INFORMATIE

VOORDELEN VAN EEN VERBONDEN LIFT

Heden en toekomst. De technologie van ‘connected lifts’ is vandaag de dag realiteit. Fabrikanten, installateurs en onderhoudstechnici van liften passen die toe en gebruiken dit volgens hun mogelijkheden. Hoewel dit vandaag al realiteit is verwachten we in de toekomst nieuwe functies en voordelen van deze technologie.

Niets bijzonders. Als er in uw gebouw een lift geïnstalleerd kan worden, dan kan dit een ‘connected lift’ zijn. Dankzij de technologie en de huidige middelen om een lift in een gebouw te plaatsen, is dit in de overgrote meerderheid van de gevallen levensvatbaar.

Afhankelijk van het merk van de lift, heeft de producent wellicht connectiviteitsmiddelen om uw lift te upgraden naar een ‘connected lift’. MP heeft dit soort apparatuur, compatibel met elke MP-lift en sommige liften van andere merken.

Uw lift en onderhoudsbedrijf kunnen hierdoor direct met elkaar communiceren. Dit maakt monitoring op afstand mogelijk waardoor incidenten automatisch in realtime worden gedetecteerd. Het maakt ook enkele onderhoudswerkzaamheden op afstand mogelijk. Dit maakt het onderhoud van de lift gemakkelijker en optimaliseert de werking, veiligheid en de levensduur ervan.

Ze verbindt liften met andere systemen via internet ten behoeve van de gebruikers. De vooruitgang op het vlak van telecommunicatie heeft ervoor gezorgd dat de traditionele analoge telefoon in de lift vervangen is door een digitale lijn die spraak en data kan ontvangen en verzenden. Hiermee kan de lift M2M (machine to machine)-protocollen verwerken en verbinding maken met het ‘Internet of Things’ (IoT), de manier waarop machines met elkaar communiceren via internet. Dit wordt gebruikt om liftonderhoudprotocollen en onderhoudsprogramma’s te verbeteren.

Deze technologie is niet echt duur, en de enige vereiste is een actieve telefoonlijn, die trouwens verplicht is. MP verzorgt alles wat nodig is voor ‘connected lifts’-technologie in al zijn nieuwe liften. Voor oudere MP-liften hebben we speciale add-on connectivitymaterialen waardoor het connected liften kunnen worden.

De connectiviteit werkt via de telefoonlijn van de lift.

Het verbetert de werking van de liften. IoT of het ‘Internet of Things’ is de manier waarop het internet gebruikt wordt om machines met elkaar te laten communiceren. We praten over allerlei elementen die in ons dagelijks leven aanwezig zijn, zoals liften. Een ‘connected lift’ kan communiceren met de onderhoudsdienst of bijvoorbeeld informatie ontvangen over het tijdstip van de dag om het geluid dat de lift produceert te verlagen. IoT opent nieuwe mogelijkheden bij de werking van liften en hun onderhoud.

Naast de mogelijkheid om de status van de lift op afstand 24 uur per dag te monitoren en eventuele incidenten te registreren, stelt de technologie ons in staat verbonden te zijn met wat de lift nodig heeft; zo kunnen we een contract op maat bieden.

DOWNLOAD HET INFORMATIEBLAD
VOOR HET SIGMA4LIFTS-PLATFORM

Download ons informatieblad en lees alles wat je moet weten over onze tool.

PDF DOWNLOADEN

Wij zijn er om u te helpen.
Schrijf ons of bel (+31) 033 456 66 31